5 dingen Constellation Brands zei net over Canopy Growth – Good and Bad


De Beste Kwaliteit CBD Olie?

MHBioShop CBD Olie Specialist  


Pour la meilleure qualité d’Huile de CBD Visitez

HuileCBD.be specialist Huile de CBD


Dit is wat de grote alcoholhoudende drankmaker leuk vindt – en niet leuk vindt – over zijn Canadese cannabispartner.

Keith Speights

Keith Speights

2 juli 2019 om 6:00 AM

Gezondheidszorg

Constellation Brands ( NYSE: STZ ) heeft afgelopen vrijdag haar resultaten over het eerste kwartaal bekendgemaakt en deze waren beter dan de verwachtingen van Wall Street. De resultaten van de alcoholhoudende drankenmaker werden echter teruggeschroefd door zijn investering in cannabisproducent Canopy Growth ( NYSE: CGC ) . Zonder de Canopy-investering zou Constellation een mooie winst hebben gepost. Met Canopy rapporteerde het bedrijf een verlies van $ 245 miljoen in het kwartaal.

Je zou denken dat de leidinggevenden van Constellation Brands een aantal negatieve opmerkingen zouden hebben over Canopy Growth. En dat deden ze. Maar ze uitten ook veel optimisme over hun cannabispartner. Hier zijn vijf belangrijke dingen die ze te vertellen hadden over Canopy Growth tijdens hun Q1-conferentiegesprek .

Hand gecupt boven oor

Afbeeldingenbron: Getty Images.

1. Ze zijn “niet tevreden” met de laatste resultaten van Canopy

Nee, CEO Bill Newlands noemde Canopy Growth geen cannabis albatros die om de nek van zijn bedrijf hing. Hij zei echter wel dat Constellation “niet blij was met Canopy’s recente gerapporteerde eindejaarsresultaten.” Canopy rapporteerde een enorm nettoverlies in het fiscale 2019 vierde kwartaal , samen met een kwartaal-op-kwartaal daling van de Canadese recreatieve en medische cannabisverkoop en lagere internationale verkoop van medicinale cannabis.

Over het enige echt goede nieuws van de resultaten van Q4 van Canopy was dat de totale omzet steeg. Maar die toename was voornamelijk het gevolg van de overname van de Duitse verdamperapparaatmaker Storz & Bickel.

Trending

2. Ze zijn positief over de acquisitieovereenkomsten van Canopy

Constellation CFO David Klein zei: “we zijn erg blij met de investering van [Canopy’s] in Storz & Bickel.” Hij merkte de positieve impact van deze acquisitie op in Canopy’s nieuwste resultaten, maar Constellation klonk nog positiever over Canopy’s deal om de in de VS gevestigde cannabisoperator, Area Holdings, te kopen .

Newlands bracht de overeenkomst van Canopy ter sprake om Areaal te kopen in zijn inleidende opmerkingen in de inkomensvraag: “We zijn enthousiast over deze mogelijkheid, omdat het een pad biedt voor Canopy om een ​​leidende positie in de VS te hebben bij federale cannabishervorming.” Hij voegde eraan toe dat de transactie de duur van de Canopy-warrants van Constellation verlengt, een voordeel dat hij zei: “biedt financiële flexibiliteit op de lange termijn voor de uitbetaling van contanten aan onze aandeelhouders.”


gerelateerde artikelen

3. Ze verwachten binnenkort ongeveer $ 1 miljard aan inkomsten op jaarbasis van Canopy

Ondanks de zwakker dan verwachte verkoop van Canopy in het fiscale vierde kwartaal, blijft Constellation vol vertrouwen in het potentieel van de cannabisproducent op lange termijn. Newlands zei zelfs dat zijn bedrijf blijft verwachten dat Canopy aan het eind van het volgende fiscale jaar, dat eindigt op 31 maart 2020, een jaarlijkse run-rate van ongeveer $ 1 miljard zal halen.

In Canopy’s Q4-conference call verklaarde co-CEO Bruce Linton dat hij denkt dat de jaarlijkse inkomstenratio van $ 1 miljard ook haalbaar is. Er zijn echter variabelen die van invloed kunnen zijn op het bereiken van dit doel, inclusief hoe snel winkels openen in Canadese provincies (met name Ontario) en hoe soepel de lancering geldt voor cannabis edibles en andere afgeleide producten.

4. Ze ondersteunen de verhuizing van Canopy naar de Amerikaanse hennep CBD-markt

Terwijl Constellation uitkijkt naar samenwerking met Canopy om later in het jaar nieuwe formatiemogelijkheden met een hogere marge te introduceren – waaronder vapes, dranken en edibles – in Canada, verwacht het bedrijf ook enthousiast over de toetreding van Canopy tot de markt voor hennep cannabidiol (CBD) in de VS. Canopy bouwt een grootschalig productiecentrum voor hennep in de staat New York. Newlands herhaalde de opmerkingen van Bruce Linton in Canopy’s Q4-conferentievraag dat Canopy eind 2019 CBD-producten in de VS zal verkopen.

In zijn opmerkingen over Canopy’s entree in de Amerikaanse hennep CBD-markt zei Constellation’s Klein: “We denken dat dit een goede plek is voor hen om hun geld en middelen te concentreren om echt te profiteren van wat een zeer grote en winstgevende markt in de VS zou kunnen zijn” eraan toevoegend dat zijn bedrijf ‘erg blij is met hoe ze zich daar positioneren’.

5. Ze blijven “zeer bullish”

Kon constellatie spijt hebben van haar beslissing om meer dan $ 4 miljard te investeren in Canopy Growth? De leidinggevenden zeggen dat ze dat niet doen.

Newlands verklaarde dat Constellation ‘blij [blijft] met onze investering in de cannabisruimte en het potentieel op lange termijn.’ Klein detacheerde dit en zei: “We zijn nog steeds erg optimistisch over onze Canopy-investering en we zijn erg blij dat we de investering hebben gedaan toen we deze ruimte binnengingen.”

Terwijl Canopy op dit moment de bottom line van Constellation schaadt, is het een leider in de wereldwijde cannabismarkt. En die markt zal waarschijnlijk het volgende decennium exponentieel groeien. Constellation heeft ook een nettowinst vóór belasting behaald van $ 1,6 miljard sinds de eerste investering in Canopy in november 2017. Dat is een redelijk goed rendement tot nu toe – en waarschijnlijk een van de belangrijkste redenen waarom Constellation in het algemeen blij blijft met Canopy Growth.

Keith Speights heeft geen positie in een van de genoemde aandelen. The Motley Fool beveelt Constellation Brands aan. De Motley Fool heeft een openbaarmakingsbeleid . “>

Lees Meer

Leave a Comment