Hoe Social Media te gebruiken in de CBD-industri


De Beste Kwaliteit CBD Olie?

MHBioShop CBD Olie Specialist  


Pour la meilleure qualité d’Huile de CBD Visitez

HuileCBD.be specialist Huile de CBD


Terwijl cannabidiol (CBD) in een razend tempo opstijgt, duiken overal bedrijven op en stijgt de concurrentie. Maar omdat het een vrij nieuwe industrie is, blijft er nog steeds veel verwarring en verkeerde informatie rondzweven op het web.

Daarom zijn sociale mediaplatforms van onschatbare waarde en kunnen ze worden gebruikt om het publiek te informeren over de vele voordelen van CBD .

Helaas – ondanks de doorgang van de Farm Bill uit 2018, die industriële hennep federaal legaal maakte in Amerika – blijft CBD nog steeds in een grijs gebied als het gaat om online marketing.

Facebook en Google, de twee grootste platforms voor het kopen van advertenties, verbieden op dit moment nog steeds CBD-reclame, wat de manier waarop ondernemers en CBD-startups hun producten kunnen verkopen ernstig beperkt.

Desondanks zijn er nog steeds manieren om gebruik te maken van sociale media in de CBD-sector en om uw doelgroep te bereiken. Het kost alleen maar een slimme, creatieve aanpak om gemakkelijk de spreekwoordelijke administratieve rompslomp te doorstaan.

1. Zoekmachineoptimalisatie

Zoekmachineoptimalisatie – kortweg SEO – is een eenvoudige manier om de kwaliteit en hoeveelheid verkeer naar uw website te vergroten.

Als u geen gebruik maakt van SEO als het gaat om uw online marketingstrategie, zal uw CBD-bedrijf onder uw concurrenten op Google worden begraven. Dat is iets dat je je niet kunt veroorloven in een markt waar 97% van de cannabis startups binnen het eerste jaar falen .

Een ander element dat samengaat met SEO is ervoor te zorgen dat uw website gebruiksvriendelijk is, geoptimaliseerd voor mobiele apparaten en visueel aantrekkelijk is. Als een klant niet gemakkelijk door uw site kan navigeren, gaan ze naar een site waar ze naartoe kunnen navigeren.

SEO klinkt misschien eenvoudig, maar het kan moeilijk zijn om het zelf te doen, dus het is de moeite waard om in te huren voor professionals die weten wat ze doen, zodat zij u in de juiste richting kunnen wijzen.

2. Houd de dingen interessant

Dit lijkt misschien een beetje, maar een van de belangrijkste dingen is om je inhoud interessant te houden. Een van de belangrijkste doelen is om mensen voor te lichten, niet dood te laten gaan; en het is een algemene regel dat iedereen beter leert als ze plezier hebben, toch?

Dit is vooral belangrijk voor CBD omdat het vrij snel gecompliceerd kan raken als het erop aankomt de wetenschap erachter te verklaren. Inhoud gemakkelijk begrijpen, is cruciaal als je een breed publiek wilt bereiken.

Het ontwikkelen van interessante en relevante inhoud zonder overdreven promotioneel te klinken, is de sleutel. In plaats van post-post te schrijven over het endocannabinoïdesysteem (ECS), meng het met interessante interviews en leuke, informatieve video’s.

Social-mediaplatforms zijn ook een geweldige manier om contact te maken met uw publiek en hen te laten communiceren met u. Overweeg om contests of peilingen te maken – alles wat een sterkere relatie met uw publiek kan opbouwen, zal de verkoop stimuleren.

3. Verstrek kwaliteitsinhoud

Nogmaals, deze lijkt misschien een vrij voor de hand liggende observatie.

Hoe hoger de kwaliteit van de inhoud, hoe meer verkeer u krijgt. Een van de belangrijkste redenen waarom mensen CBD gebruiken, is vanwege de gezondheidsvoordelen, en daarom willen ze gezaghebbende inhoud die ze kunnen vertrouwen.

Hoewel SEO mogelijk klikken ontvangt, is het de inhoud die ervoor zorgt dat klanten blijven.

Als je blog klinkt zoals een robot het schreef, veel succes om mensen geïnteresseerd te krijgen in je product. Het gebruik van bronnen zoals wetenschappelijke tijdschriften en onderzoeken om te ondersteunen hoe en waarom CBD werkt, is een goede manier om een ​​klantenbestand te creëren dat vertrouwen heeft in uw geloofwaardigheid.

Omdat de CBD-industrie momenteel nog in de kinderschoenen staat, is dit het perfecte moment om jezelf te vestigen als de toonaangevende branchedeskundige. Door up-to-date te blijven met de wereld van CBD en informatie te verspreiden via sociale mediaplatforms, kan snel een publiek worden opgebouwd dat niet alleen informatie inwint, maar ook doorgeeft wat ze leren aan vrienden en familie.

4. Gebruik invloeden

Influencercultuur is tegenwoordig overal en is een van de meest effectieve marketingstrategieën voor platforms zoals Instagram, waar directe CBD-marketing verboden is – Instagram is eigendom van Facebook, dus hun regels zijn van toepassing.

En hoewel schaamteloze reclame niet is toegestaan, is er niets dat u ervan weerhoudt om over CBD op deze sociale mediaplatforms te posten. Samenwerken met influencers is een slimme manier om zichtbaarheid te krijgen voor uw product.

cbdMD is een goed voorbeeld van een opkomend CBD-bedrijf dat een marketingmicrofoon voor influencers in de sportwereld heeft gevonden door samen te werken met Bubba Watson en Ice Cube’s Big3 , een professionele basketbalcompetitie.

Het begrijpen van uw doelgroep is belangrijk omdat het u zal helpen bepalen welke beïnvloeders het meeste voordeel hebben. Gevestigde influencers hebben al een groot publiek dat op hun mening vertrouwt, dus als zij zeggen dat uw CBD de beste op de markt is, is hun kans groot dat hun volgers dit ook denken.

Wanneer u contact opneemt met beïnvloeders, zorg dan voor een persoonlijke benadering. Het kan verleidelijk zijn om tijd te sparen en een generieke boodschap uit te zenden, maar het zal veel beter zijn om elke individuele persoon te benaderen.

5. Affiliate-advertentienetwerken

In tegenstelling tot advertenties met Facebook en Google die gebruikmaken van een “pay per visitor” -systeem, gebruiken affiliate-advertentienetwerken een commissiebasis. Dit is een effectieve strategie om online bekendheid te krijgen en verkeer naar uw site te leiden.

Wat hier belangrijk is, is ervoor te zorgen dat het affiliate-netwerk interessant zal zijn voor uw doelgroep. Als een CBD-bedrijf zou je bijvoorbeeld meer verkeer van een gezondheids- en wellnesssite ontvangen dan van een kledingbedrijf.

U wilt ook zeker weten dat uw product aantrekkelijk zal zijn voor de aangesloten onderneming. Eén strategie is om een ​​concurrerende bonus aan te bieden die gelijk is aan of groter is dan die van andere concurrerende bedrijven.

6. Vermijd het maken van gezondheidsclaims

Een van de grootste fouten die CBD-bedrijven kunnen tegenkomen, is het maken van ongekende medische claims. Bijvoorbeeld, als u zegt dat CBD alles kan ‘genezen’ of ‘behandelen’, is een goede manier om uw bedrijf door de FDA te laten markeren als een rode vlag.

Maak uzelf vertrouwd met wat u wel en niet kunt zeggen als het gaat om marketing van CBD. Over het algemeen kun je beter niet naar ziektes verwijzen. In plaats daarvan is praten over de toepassingen die CBD kan gebruiken en zich richten op meer algemene informatie, op dit moment een veiligere aanpak.

Hoewel sociale media geweldig is voor het gebruik van getuigenissen, klantbeoordelingen en persoonlijke ervaringen met CBD om uw product op de markt te brengen, moet u voorzichtig zijn met het modereren van de inhoud. Het is al eerder gebeurd dat bedrijven problemen hebben gekregen met het weergeven van recensies van klanten die medische claims hebben ingediend, ook al heeft het bedrijf ze zelf niet gemaakt.

Als u deze zes eenvoudige regels volgt, is het gebruik van sociale media voor de marketing van uw CBD-bedrijf een effectieve en eenvoudige manier om een ​​klantenbestand op te bouwen. Het enige dat u hoeft te doen, is begrijpen waar uw doelgroep naar op zoek is en hen hoogwaardige inhoud bieden die zij kunnen vertrouwen.

Verwant

Lees Meer

Leave a Comment